Siena
Esemény értékelése
3.4/5

Időpontok:

 

Siena

La Veronal (ES)

A múzeum csarnokában egy festményt figyelő asszony ül. Az ajtó közelében egy férfi áll, és figyeli a helyszínt. Ez az olaszországi Siena városába utazó La Veronal társulat új, az emberi test fogalmáról gondolatokat indító projektjének kiinduló helyzete. Az emberi test mindig is a múló századokat reprezentálta, és a művészet oly sokféleképpen kötelezte el magát az emberi téma mellett, alkalmasan láttatva azt, míg a művészek a testet hüvelyként és erős projektorként aknázták ki.

A darab az olasz művészet történetének megközelítésébe, egy, az ember újra saját tudatára ébredését jelentő reneszánsz korban kezdődő és a korabeli valóságig eljutó utazásba ágyazódik.

Eközben Siena elvész, hogy magával ragadjon bennünket az időtlen térbe és az ekphrasis különös játékaként egy ténylegesen képszerű portré vagy fikció szóbeli ábrázolásába. Ott keveredik a megjelenített testtel és a valóságos testtel, a halott testtel és az eleven testtel, arra késztetve bennünket, hogy megálljunk egy pillanatra és megvizsgáljuk mindegyiket. Egy olyan térben, melyben az emlékek és a képzelet keveredik, a test, mint objektum, annak megjelenése, törékenysége, halandósága és a test ellentéte áll szemben, ahogy az egyén a tömeggel.

Siena az emberi lények állandó szükségszerűsége és végső valósága az emberről magáról folytatott megfontolások során. Megfigyelni azt, felismerni formáit, cselekedeteit, jelenlétét, hiszen elvégre Siena maga az örökké, akár az összezavarodásig tartó megfigyelés akarata. Ez az új mű is más filmes és irodalmi, művészi diszciplínák hivatkozásaira támaszkodik. Ebben az értelemben Pasolini műalkotásának az emberhez kötődő része is inspiráló volt a test színpadi, központi helyzetét bemutató, felkavaró kísérletének felépítéséhez, mely a La Veronal állandó munkatársának, El Conde de Torrefielnek nyelvezetét is formálta.

A valenciai születésű Marcos Morau koreográfusi munkássága olyan neves városkohoz köthető, mint Barcelona, Valencia és New York, ám az elmúlt években koreográfus-asszisztensként a Nederlands Dans Theatre 2 és az IT Dansa táncegyütteseknél is közreműködött. A táncművészet mellett a fotográfiában és drámában is jártas Morau 2005-ben megalapította a táncosokból, a filmes és színházi szakma képviselőiből álló La Veronal társulatot. A La Veronal művészeti koncepciója az expresszív média és a különboző kulturális vonatkozások – főként filmes, irodalmi, zenei és fotográfiai – folyamatos elemzésén alapszik. Mindez egy erős narratív nyelvezetre épül, olyan globális művészeti tereket létrehozva, amelyek az együttes darabjainak belső világát formálják. Marcos Morau számos hazai és nemzetközi koreogáfusi verseny díját elnyerte; nevéhez olyan sikeres darabok fűződnek, mint  Svédország (2008), Maryland (2009), Finnország (2010), Oroszország (2011) és a Barcelonaban bemutatott Izland (2012).

LA VERONAL
SIENA

(65’)

Rendezés / Direction Marcos Morau
Koreográfia / Choreography Marcos Morau in collaboration with the dancers

Szöveg és dramaturgia / Text and Dramaturgy Pablo Gisbert – El Conde de Torrefiel,
with the collaboration of Roberto Fratini.
Előadók / Dancers Monica Almirall, Laia Duran, Cristina Goñi Adot, Anna Hierro, Ariadna Montfort, Lorena Nogal, Lautaro Reyes, Manuel Rodríguez, Marina Rodríguez and Sau-Ching Wong
Segédrendező / Assistant Director Tanya Beyeler
Tanár / Teacher Cristina Facco
Tér- és világítástervezés / Space and Lighting Design La Veronal & Enric Planas
Fényképezte / Photography Jesús Robisco, Edu Pérez & Quevieneelcoco
Jelmez / Costume Octavia Malette
Narráció / Voice-off Victoria Macarte & Benjamin Nathan Serio
Gyártásvezető / Production Manager Juan Manuel Gil Galindo

A La Veronal, a barcelonai Mercat de les Flors (Spanyolország) és a helleraui Európai Művészeti Központ, Drezda, (Németország) koprodukciójában. / Siena is a coproduction of La Veronal, Mercat de les Flors (Barcelona) and Hellerau European Center for the Arts (Dresden).
Az El Graner, La Caldera, Centro de Artes Performativas do Algarve - Faro (Portugália), Duncan Dance Center – Athén (Görögország), Dance Ireland - Dublin (Írország) közreműködésével / In collaboration with El Graner Barcelona, La Caldera, Centro de Artes Performativas do Algarve Faro (Portugal), Duncan Dance Center Athens (Greece), Dance Ireland Dublin (Ireland).
Támogatók /  With the support of INAEM – Ministerio de Educación, Cultura y Deporte de España and ICEC – Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.
Készült a Modul Tánc Európai Projekt keretében, az EU Kultúra Program támogatásával. / Created in the framework of the European project modul-dance, with the support of the EU Culture Programme.

« 2017 November »
Hét H K Sze Cs P Sz V
44 30 31
01
02
03
04
05
45
06
07
08
09
10
11
12
46
13
14
15
16
17
18
19
47
20
21
22
23
24
25
26
48
27
28
29
30
1 2 3